Sunne og friske arbeidstakere hver dag

Kenneth Dalquist Valbøll

Sjelden har helse stått høyere på agendaen enn det har gjort dette året. Avonova, tidligere Stamina Helse, er Nordens største bedriftshelsetjeneste og ønsker å holde denne fanen høyt også i fremtiden. Hver dag jobber Avonova for å skape gode, sunne og holdbare arbeidsplasser og  arbeidstakere. Målet er å bidra til et friskere samfunn. 

Kenneth Dalquist Valbøll har bakgrunn fra finans og startet som kommersiell direktør i Avonova i vinter, fordi han ble inspirert av å kunne tenke helhetlig om helse for arbeidstakere. Han ble også motivert av den reisen Avonova er på, som handler om å løfte helsearbeidet med arbeidsplassene som arena. Ved å jobbe proaktivt og brukerorientert med helseforebygging og -utvikling, kan arbeidsgivere gjøre en stor og viktig forskjell for sine medarbeidere. - Vi er 24/7 mennesker som er avhengige av god balanse i livet, med søvn, sunn mat, bevegelse og en trygg og god arbeidsplass. I Avonova ønsker vi å være en partner for våre kunder, å være med på å skape et mer bærekraftig næringsliv, og ivareta det helhetlige, sunne mennesket, sier Kenneth. 

Søker visjonær markedsdirektør 
For å sette visjonene ut i livet, søker Avonova nå en markedsdirektør som vil være med å revolusjonere hvordan helhetlig helseutvikling løftes på arbeidsplassene. Markedsdirektøren må ha lyst til å misjonere og å fortelle om helsemulighetene og -fordelene overfor alle målgrupper, internt og eksternt. Gjennom å synliggjøre Avonovas verdiforslag skal markedsdirektøren berede grunnen for videreutvikling av tjenestene som arbeidsplassene i større grad må fokusere på.

Arbeidstakere på alvor 
Avonova leverer i dag bedriftshelsetilbud til mange selskaper som er spesielt eksponert for risiko. Selskapene innen blant annet bygg, anlegg, olje og gass, har lovpålagte krav for å sørge for trygge og sikre arbeidsplasser. Kenneth mener det er et stort potensiale for andre virksomheter med lavere risikoomfang og å ta det helhetlige, sunne og friske mennesket på alvor.   
-Det er ikke bare risikoutsatte virksomheter som må ta sine arbeidstakeres helse på alvor. Alle virksomheter bør ønske og ta dette ansvaret. Arbeidsmiljøloven stiller ikke bare krav til at arbeidsmiljøet skal være fullt forsvarlig, men også at arbeidsplasser skal være helsefremmende. Det betyr at alle organisasjoner skal, og vil tjene på, å jobbe for at medarbeidere er friske, motiverte og engasjerte – både av hensyn til produktivitet og resultater, til medarbeideres helse, og til samfunnet, sier Kenneth.   

Inbound marketing og kvalifiserte leads 
I tillegg til å være en ambassadør for det helhetlige helsearbeidet, må den nye markedsdirektøren skape gode prosesser for å ivareta alle målgruppene. Gjennom å  utvikle et sterkt inbound marketing-fundament blir det viktig å tilgjengeliggjøre Avonovas verdiforslag på relevante arenaer. Tiltakene må generere kvalifiserte leads, med selskaper i Norden som ser behovet for å bidra til friskere arbeidsmiljø og et friskere samfunn.   

Ble du nysgjerrig på stillingen som markedsdirektør, les mer >>

Guest User