De beste kundeopplevelsene vinner. Fra eiendomsmegler til teknologiselskap med lidenskap for eiendom
To år har gått siden Nordvik ble etablert som frittstående eiendomsmeglerkjede. I løpet av den tiden har kjeden rukket å bli den raskest voksende aktøren i markedet. Ifølge Administrerende Direktør, Martin Anmarkrud Kiligitto kommer suksessen som en følge av en rekke faktorer; kundefokus, strategisk ekspansjon, en større satsning på innovasjon og digitale tjenester og en læringsorientert kultur med skikkelig flinke folk.
Vi har turt å løfte blikket og fokusere på hvordan vi skal skape fremtiden. Vi har vært opptatt av å se oss selv fra utsiden, og utfordre det etablerte tenket i bransjen. Vi har satt kunden i sentrum for alt vi gjør, og jobber med å kombinere lidenskap for fag, markedskunnskap og teknologi for å gjøre kjøp og salg av bolig til en sømløs opplevelse. Kundene våre sammenligner tjenestene våre med det beste de har opplevd på tvers av bransjer og sektorer. Skal vi fortsette å levere verdi, må vi ligge helt i front når det kommer til nytenkning og innovasjon. Teknologi muliggjør for smartere, enklere og bedre tjenester til kundene våre. Samtidig er det viktig å huske på at menneskemøtene er vel så viktige som før. Nøkkelen ligger i samspillet mellom teknologi og mennesker, sier Kiligitto.
Tenker som et teknologiselskap
Kiligitto kom til Nordvik samtidig som kjeden ble etablert som en frittstående eiendomsmegler. Etter 9 år i PwC kjente jeg at tiden var moden for noe annet. Min bror Thomas, som jobber i Nordvik, hadde fremsnakket miljøet lenge. Møtet med Nils, grunnlegger av Nordvik, gjorde at jeg bestemte meg for å gripe muligheten. Nils er en utrolig inspirerende og nytenkende sparringspartner og kollega. Nils sier det samme om Martin. Vi spiller godt sammen, både faglig og verdimessig. I Martin fant vi en administrerende direktør fra utsiden av bransjen som kunne bygge broer og løfte en stolt historie inn i fremtiden. I Nordvik er vi genuint opptatt av å forstå kundenes behov. Vi tenker som et teknologiselskap rundt hvordan vi jobber med utvikling. Kultur for læring er avgjørende, og vi jobber kontinuerlig med å teste ut nye løsninger, ny teknologi og nye samarbeidspartnere, sier Nils. Det er utrolig morsomt å se engasjementet for og mottagelsen av våre nylanseringer. Vi opplever at vi evner å overraske, imponere og knytte til oss et økosystem som gjør tjenestene våre enda mer attraktive for etablerte og nye kunder. Vår app, lansert i oktober, er et eksempel på dette, og denne er jo bare starten på en spennende utviklingsreise, sier Kiligitto.
Kvalitet og trygghet til boligelskere
Nordvik har i dag 22 kontorer i Oslo, Viken, Innlandet, Vestfold, Telemark, Bergen og Bodø. Kjeden er til stede i strategisk viktige byer og områder, i tillegg til å ta et betydelig innhogg i hyttemarkedet i blant annet Hallingdal. Vi opplever en sterk interesse fra potensielle franchisetakere som ønsker å bli en del av Nordvik-familien, og dermed kunne tilby kjedens sterke digitale markedsføringsløsninger og fagkunnskap til kunder i sitt marked, sier Kiligitto. Vi har aldri solgt så mange boliger som i fjor, og tallene for 2020 er betydelig bedre, korona til tross. Selv om vi har fått til mye på kort tid, er ambisjonen klar. Kvalitet og trygghet til boligelskere over hele landet er grunnmuren vår, vi skal være rå på markedsføring av eiendom, og vi skal kontinuerlig lære, utvikle og samskape for å levere de beste tjenestene.
Norges beste arbeidsplass
Jeg tror på at gode kundeopplevelser kommer som et resultat av god kultur, sier Kiligitto. I dag teller Nordvik over 200 medarbeidere, hvorav ca. 170 er eiendomsmeglere. Ambisjonen er å skape Norges beste arbeidsplass. Vi satser tungt på fellesskap, mangfold og tilhørighet. Strategisk talentutvikling, lederutdanning og kurs- og opplæring, blant annet gjennom Nordvik Academy, er en selvfølge. Vi skal være den mest innovative og teknologiske i vår bransje, det krever kontinuerlig læring. Når kundene velger Nordvik skal de alltid være trygge på at de får en samarbeidspartner som er tilliten verdig.
Innovasjonskraft og lidenskap for gode kundeopplevelser
Vi leter nå etter en ny CMO som skal bringe inn ytterligere innovasjonskraft, kreativitet og lidenskap for gode kundeopplevelser. God forståelse for teknologi, analyse og innsikt er kritisk, og som fremtidsrettet CMO liker du å jobbe datadrevet med merkevareledelse. Rollen rapportere til meg og er en viktig brobygger både internt og eksternt, sier Kiligitto. Vi ser etter en som er utpreget nysgjerrig, modig og trygg og som kan være med å forme rollen sin selv. For å trives i rollen må du forstå det kommersielle og vår forretningsmodell, men den vi ser etter kommer nok ikke fra bransjen. For som nevnt innledningsvis, vi er opptatt av å se oss selv fra utsiden når vi rigger oss for fremtiden. Det er lettere å utfordre det etablerte og tenke utenfor boksen, når man ikke har vært en del av boksen. Det kan jeg skrive under på selv, sier Kiligitto. Mangfold gir konkurransekraft, avslutter både Nordvik og Kiligitto med et smil.
Denne stillingen er nå besatt, men det dukker stadig opp nye muligheter! Ved å registrere din CV hos oss blir du varslet om nye stillinger som er relevant for deg. Du kan også se alle ledige stillinger her.