Bli med på en ny og ambisiøs reise i Stem Agency
Ved Youngstorget i Oslo, og et steinkast unna populære Oslo Street Food, ligger Stem Agency. Et “nytt” byrå som har lagt seg ut på en ny og ambisiøs reise. For byrået er ikke akkurat nytt, men en fersk sammenslåing av designbyrået Design Container og markedsføringsbyrået Artisti Diaolog. Sammen er de Stem Agency; et prisvinnende byrå i vekst som løser komplekse utfordringer i et stadig skiftende marked. De ser nå etter en senior strategisk rådgiver som vil ha en sentral rolle i reisen videre.
Mangfold i folk, idéer og løsninger
I Torggata 15 sitter det et internasjonalt team på over 30 spesialister. En god blanding av rådgivere, designere, prosjektledere, innholdsprodusenter, utviklere og animatører. Dette er en variert gjeng med ulike, og unike, bakgrunner og erfaringer. Man merker at arbeidsmiljøet er veldig profesjonelt, men samtidig avslappet. Det er nettopp denne potpurrien av mennesker som gjør Stem Agency til et solid og fremoverlent byrå.
- På kontoret er det god stemning og alle vil hverandre vel. Her er det ingen spisse albuer. Selv om sammenslåingen er fersk har Design Container og Artisti Dialog vært samlokalisert i over ett år. Vi deler alle samme innstilling og verdigrunnlag i arbeidet med hverandre og kunder. Dette kombinert med mixen av folk er noe av det som gir Stem Agency et konkurransefortrinn, sier Kaia Gulsvik, byråleder i Stem Agency.
Komplekse utfordringer krever innovative løsninger
Kundeporteføljen er bred; alt fra startups til store selskaper, nordiske og internasjonale, fra bank og finans til fornybar energi. Byrået jobber med kunder som Scatec, Røde Kors, Ferd og Hafslund. Fellesnevneren er at kundenes utfordringer er stadig mer komplekse.
- Typiske utfordringer vi løser for våre kunder er posisjonering og identitet. Enten det er justering, tydeliggjøring eller å utvikle fra scratch. Det hender at våre kunder står ovenfor en konsolidering, og da kreves det full rebranding. Strategiarbeidet rundt posisjonering og identitet er derfor en viktig del av arbeidet vi gjør, forklarer Gulsvik.
Et godt eksempel på det er Stem Agencys arbeid med sammenslåingen av Energi Norge og Norwea til Fornybar Norge. Med 400 medlemsbedrifter, og interessenter innen industri, myndigheter og befolkningen ble det stilt mange krav til utvikling av ny merkevarestrategi. Strategien skulle være et solid fundament å bygge videre på, og samtidig et levende verktøy å kontinuerlig evaluere og fornye. Det er nettopp i slike utfordringer du som strategisk rådgiver vil spille en viktig rolle.
- En av de viktigste egenskapene en strategisk rådgiver bør ha er kombinasjonen av strategisk og kommersiell kompetanse. Ikke bare den faglige kompetansen, men også en kommersiell innstilling som kan tilføre byrået nye spennende oppdrag. Da er det viktig at den strategiske rådgiveren har pondus og trygghet både inn mot kunder og teamet internt, understreker byrålederen.
Få frihet til utvikling
- I rollen vil man bli en strategisk viktig ressurs hvor man får mulighet til å påvirke byrået. Vi er i et konsolideringsår, og derfor vil man ikke bare kunne forme rollen, men også byråets vei videre, fortsetter Gulsvik.
Som strategisk rådgiver vil du også få stor frihet til å utvikle deg selv og ta rollen som en trygg rådgiver med langsiktige relasjoner og egen kundeportefølje. Her vil du ha stor påvirkningsgrad på byråets reise videre, både i forhold til kunder og andre prosjekter.
- Vi har mange spennende og varierte prosjekter og et stort engasjement også utover kundearbeidet. Vi mener det er viktig å gi tilbake til de unge, så vi har studentprosjekter og interns. Vi gjør også goodwill-prosjekter for å støtte gode saker, noe som er et fokusområde for hele gruppen. I tillegg jobber vi tett på startup-miljøer, og har investert i startups. Så i byrået er gode initiativer velkomne, spesielt når det handler om å gi noe tilbake til samfunnet.
Dette engasjementet har ført til initiativer med Westerdals, Høyskolen Kristiania, BI og Emergence School of Leadership. De deltar i juryarbeid for Ungt Entreprenørskap. I tillegg var de med å etablere She Conference og støtter Dråpen i Havet.
Bli med på reisen
- Etter sammenslåingen er vi i Stem Agency på en ambisiøs reise. Dette er en satsing vi har ønsket å gjøre, og som vi er trygge på. Mange av våre kunder har vi jobbet med i 10, 20 år. Så vi har skapt gode, lange kunderelasjoner. Det sier noe om folka her. Som strategisk rådgiver blir man del av en gjeng fine folk i et solid byrå hvor man får stor frihet og mange muligheter, konkluderer Kaia Gulsvik, byråleder i Stem Agency.
Med andre ord; mulighetene i Stem Agency er mange, og det blir opp til deg som strategisk rådgiver å gripe dem!
Høres Stem Agency spennende ut? Er du en erfaren og strategisk sterk rådgiver som har lyst til å bli en del av et fremoverlent byrå i sterk vekst? Trykk deg videre under for å lese mer om stillingen!