Kultur for nysgjerrighet, morgendagens markedsføring og fremtidens handleopplevelser

Felleskap Coop

Det er ingen hemmelighet at kunder som blir behandlet godt er lojale kunder, og at fornøyde kunder gir økt lønnsomhet og vekst. Det er heller ingen tvil om at riktig databruk gir merverdi til kundene våre. For å skape de beste kundeopplevelsene må vi være nysgjerrige, nytenkende og tilpasningsdyktige. Vi må ta kundenes forventinger på alvor og tilby tidsriktige løsninger og innhold som passer i tiden, sier Christian Skaarud, Marketing Automation Manager i Coop Norge SA. 

Han støttes av kollega, Siri Brekke, Leder CRM Marketing. Kundene er mer digitale, de ønsker hjelp til å løse problemer, krever intuitive og enkle løsninger, og forventer et rikere og mer personalisert innhold. I sum handler det om å være til stede for kundene på rett måte, i riktige situasjoner, og oppfylle kundenes ønsker gjennom tilpasset innhold, tjenester og service, både digitalt og i butikk. Av og til handler det om skreddersydde tilbud, andre ganger om å tilby noe som gjør livet litt bedre og enklere.

Ambisjoner og kraft 
Målet vårt er klart. Vi skal kommunisere relevant og attraktivt innhold til kundene når de trenger det i de kanalene de er. Vi beveger oss gradvis fra massekommunikasjon til personalisert og datadrevet kommunikasjon, og har de siste årene investert i mennesker, teknologi og verktøy som gjør det mulig å skape de beste kundeopplevelsene. Jeg opplever at vi er langt fremme, men dette er et arbeid uten målstrek. Selv om vi opplever at endringene går fort nå, så vil de bare gå raskere i årene som kommer. Det er jo nettopp det som gjør det så gøy å jobbe i Coop. Vi har store ambisjoner og kraft til å gjennomføre planene, sier Siri. 

Norges mest spennende in-house MarTech miljø
Siri og Christian har vært i Coop i henholdsvis 3 og 2 år, og har ikke angret en dag. Dette er Norges mest spennende in-house MarTech miljø. Vi har mye tilgjengelig data om kundene og medeierne våre, som gjør det mulig å bygge skreddersydd dialog og personaliserte tjenester. Å være med på å etablere og utvikle et in-house miljø for morgendagens markedsføring og fremtidens kundeopplevelser er lærerikt og spennende. Dersom man drives av mulighetene data, innsikt, analyse og teknologi gir, kan jeg ikke tenke meg et mer utviklende og morsomt sted å jobbe enn i Coop akkurat nå, sier Christian. 

Data for gode kundeopplevelser 
Det er ingen tvil om at Coop har gått foran og utfordret resten av bransjen gjennom et sterkt fokus, nytenkning og innovasjon. I 2019 ble selskapet kåret til årets digitaliseringsleder, og gjennom mobilbetalingsløsningen Coopay og Norges første ubemannede døgnåpne dagligvarebutikk har selskapet vist at de lytter til kundene og er offensive. Nytenkende er en av våre verdier våre, Vi skal dra nytte av ny kunnskap og teknologi, og påvirke utvikling i samsvar med forbrukernes interesser, sier Siri. Frem til midten av 1900-tallet var varene i butikken bak disk, og den lokale kjøpmannen hadde god kjennskap til hvilke ønsker den enkelte kundene hadde. Vårt mål er å gjenskape kjennskapen til den enkelte kunden gjennom relevant, riktig og god bruk av data. For å få til det må vi jobbe sammen på nye måter, bygge kompetanse, ta i bruk ny teknologi og jobbe agilt. 

 Satsning på CRM Marketing
CRM Marketing er et stort satsningsområde innenfor Coop og teamet jakter nå to nye kollegaer. Som en del av teamet jobber du tett med Kjedene, Kampanje, Medlem, IT og Coop X og eksterne miljøer. Vi er en løsningsorientert og energisk gjeng, og vi bryr oss om hverandre både fagmessig og personlig, sier Siri. Christian samstemmer, inkluderende, ærlig, uformell og varm er ord som beskriver kulturen. De som får denne muligheten er heldige, vi har stor fart fremover, kundeopplevelsen er i sentrum for alt vi gjør og vi bygger opp Norges mest spennende MarTech miljø. Det lønner seg å velge Coop, avslutter Christian med et smil. 

Disse stillingene er nå besatt, men det dukker stadig opp nye muligheter! Ved å registrere din CV hos oss blir du varslet om nye stillinger som er relevant for deg. Du kan også se alle ledige stillinger her.

Hilde Sem