DIAR søker Client Directors

DIAR søker Client Directors

Vil du være med å utvikle fremtidens digitale markedsplass? Diar er et nyetablert selskap med ambisjoner om å bli en betydelig aktør innen digital markedsføring i Norge. Selskapet er et felles initiativ fra mediekonsernene Aller og Amedia og lanseres kommende høst. Diar vil ved oppstart ha en ukentlig dekning på 2,7 millioner nordmenn. Ved å forenkle, systematisere og dokumentere effekter av digital markedsføring skal Diar bidra til å skape varige verdier for store norske merkevarer.  

Sentralt i dette arbeidet er vår evne til å gjøre selskapet kjent i markedet, nå våre økonomiske målsetninger og forenkle dagens digitale salgsprosesser. Vi søker derfor 2 Client Directors som skal være i front og være selve drivkraften i selskapets kunderelasjonsarbeid. 

I rollen som Client Director vil du få ansvar for å initiere, utvikle og bygge sterke relasjoner til ledende merkevarer og byråer i det norske markedet.  Du vil ha salgs- og budsjettansvar for egen portefølje og være delansvarlig for selskapets helhetlige salgsbudsjett. Ved hjelp av relevant innsikt, gode løsninger og egen kompetanse, vil du bidra til at selskapets produkter blir tilbudt, solgt og evaluert. I tillegg skal du i samarbeid med øvrige kollegaer bidra til å utvikle selskapet. Stillingene rapporterer til Managing Director.

 Bakgrunn:

  • Relevant kommersiell erfaring fra medie- og kommunikasjonsbransjen 
  • Sterk forretningsforståelse 
  • Erfaring med strategisk og operativt arbeid for ledende merkevarer
  • Avdekke kundebehov og utvikle løsninger- og konsepter basert på relevant innsikt og målgruppeforståelse

Egenskaper:

  • Engasjert i et medielandskap i betydelig endring 
  • Tenker innovativt og nytt, utfordre etablerte sannheter, og å identifisere kommersielle muligheter og trusler
  • Oppdatert, nysgjerrig og tør å utfordre
  • Sterk gjennomføringsevne
  • Engasjement for fag og mennesker
  • Ekte og raus i tilnærmingen
  • Skaper tillit

Les mer om Diar i artikkel fra DN og DN.no, datert 21. juni 2019 

https://www.dn.no/reklame/aller-media/amedia/dag-sorsdahl/amedia-og-aller-media-tar-opp-annonsekampen-mot-google-og-facebook-oppretter-eget-selskap/2-1-625425


Søknadsfrist: snarest