Vil du bli ledende på dokumentasjon av effekter innen digital markedsføring i Norge? Vi søker Head of Insights & Effects

Diar er et nyetablert selskap med ambisjoner om å bli en betydelig aktør innen digital markedsføring i Norge. Selskapet er et felles initiativ fra mediekonsernene Aller og Amedia og lanseres kommende høst. Diar vil ved oppstart ha en ukentlig dekning på 2,7 millioner nordmenn. Ved å forenkle, systematisere og dokumentere effekter av digital markedsføring skal Diar bidra til å skape varige verdier for store norske merkevarer.  

Til å lede arbeidet med å utvikle relevant innsikt og videreutvikle en bransjestandard for hvordan kvantitative og kvalitative effekter skal måles, optimaliseres og evalueres innen digital markedsføring, søker vi en faglig sterk Head of Insights and Effects.I rollen skal du etablere, utvikle og lede et av selskapets mest sentrale områder. Du skal sikre at alle ansatte besitter riktig kompetanse og jobber godt med innsikt og effektdokumentasjon.

Head of Insights and Effects skal utvikle og ivareta datadrevet innsikt og dialog med våre partnere og leverandører, analysere og utvikle både et metodeverk og analytiske modeller og rapporter. I tillegg vil rollen bidra til forretningsutvikling av selskapet i tett samarbeid med selskapets Managing Director. 

Bakgrunn:

  • Erfaring fra faglig ledelse med dokumentasjon av effekt innen digital markedsføring i Norge.
  • Sterke analytiske og metodiske evner, samt dyktig på å formidle dette både muntlig, skriftlig og visuelt.
  • Du har strategisk kompetanse innen merkevarebygging og kommunikasjon

Egenskaper: 

  • Engasjert i et medielandskap i betydelig endring 
  • Tenker innovativt og nytt, utfordre etablerte sannheter, og å identifisere kommersielle muligheter og trusler.
  • Nysgjerrighet
  • Internasjonalt orientert 
  • Oppdatert på trender innen markedsføring og teknologi 

 

Du har relevant høyere utdanning og arbeidserfaring. 

Les mer om Diar i artikkel fra DN og DN.no, datert 21. juni 2019 

https://www.dn.no/reklame/aller-media/amedia/dag-sorsdahl/amedia-og-aller-media-tar-opp-annonsekampen-mot-google-og-facebook-oppretter-eget-selskap/2-1-625 (bak betalingsmur)


Søknadsfrist: 7. august 2019