DIAR søker Managing Director

DIAR søker Managing Director

Vil du lede fremtidens digitale markedsplass? Diar er et nyetablert selskap med ambisjoner om å bli en betydelig aktør innen digital markedsføring i Norge. Selskapet er et felles initiativ fra mediekonsernene Aller og Amedia og lanseres kommende høst. Diar vil ved oppstart ha en ukentlig dekning på 2,7 millioner nordmenn. Ved å forenkle, systematisere og dokumentere effekter av digital markedsføring skal Diar bidra til å skape varige verdier for store norske merkevarer.  

For å lede arbeidet søker Diar en Managing Director, som evner å kombinere strategisk tenkning med god forretningsforståelse og godt lederskap. God forretningsutvikling handler om å rigge selskapet for sunn vekst gjennom smarte systemer, struktur og prosesser. Godt lederskap innebærer å kunne utvikle mennesker med en åpen, ekte og raus tilnærming.  

I rollen som Managing Director vil du lede arbeidet i oppbygging og utvikling av selskapet, og være ansvarlig for at selskapet utvikler og når strategiske og operasjonelle målsetninger. Du bidrar med god forretningsforståelse og er en viktig strategisk sparringspartner for resten av selskapet og styret. 

Bakgrunn:

  • Erfaring som leder og kan vise til gode resultater
  • Dyktig strateg og forretningsutvikler
  • Innovativ og med god prosessforståelse
  • Internasjonalt orientert

Egenskaper:

  • Engasjert i et medielandskap i betydelig endring 
  • Tenker innovativt og nytt, utfordre etablerte sannheter, og å identifisere kommersielle muligheter og trusler.
  • Oppdatert, nysgjerrig og tør å utfordre
  • Tydelig og evner å sette retning og fokus
  • Engasjement for fag og mennesker
  • Ekte og raus i tilnærmingen
  • Skaper tillit

Les mer om Diar i artikkel fra DN og DN.no, datert 21. juni 2019 

https://www.dn.no/reklame/aller-media/amedia/dag-sorsdahl/amedia-og-aller-media-tar-opp-annonsekampen-mot-google-og-facebook-oppretter-eget-selskap/2-1-625425 


Søknadsfrist: snarest