Content Manager søkes

Content Manager søkes

Leter du etter den ene jobben der du kan si: «Her var det spennende. Jeg tror jeg blir en stund, jeg?» Vel, da har du flaks! Metro Branding leter nemlig etter en ny og dyktig Content Manager til sitt Oslo-kontor. 

Vil du være kommunikasjonsrådgiver for noen av Norges største merkevarer?

Som Content Manager i Metro Branding vil du arbeide med strategi, planlegging og produksjon av innhold, samt drift av sosiale medier for flere av Norges største merkevarer. Vi ser etter deg som elsker å drive historiefortelling og som brenner for digitale medier. Du vil fungere som redaktør for flere faste kunder og dine hovedoppgaver vil være å prosjektlede innholdsproduksjon, lede redaksjonsmøter, lage innholdsplaner, brife tekstforfattere, fotografer, designere og performance marketing-spesialister. Vi søker deg som både kan skape godt innhold og rådgi kunder om hva som er godt innhold. Du vet hvordan du snakker med ulike målgrupper, engasjeres av å produsere innhold som du kan måle effekten av, er initiativrik og selvgående - og skriver godt tilpasset kanal og målgruppe.

Det er viktig at du har en strategisk, analytisk og systematisk tilnærming til arbeidet.

For å lykkes i jobben vektlegges eget initiativ og gjennomføringsevne. Stillingen rapporterer til leder for innhold og synlighet.

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil være kommunikasjonsrådgiver, redaktør og prosjektleder som sørger for at godt innhold blir planlagt, produsert, distribuert og rapportert til rett tid innenfor avtalte rammer
  • Lage og kvalitetssikre innhold og budskap som engasjerer, bygger langsiktige relasjoner, skaper merverdi for kundene og deres sluttbrukere
  • Planlegge sammen med kunde, utforme og samordne innhold og budskap i ulike kanaler som nettsider, nyhetsbrev og sosiale medier, samt sørge for at riktig budskap treffer riktig målgruppe
  • Påse at leveranser er i henhold til den enkelte kundes merkevare- og kanalstrategi

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra tilsvarende stilling i et annet byrå
  • God kjennskap til innholdsmarkedsføring og hvordan den kan integreres i egne, fortjente og betalte kanaler. God innsikt i markeds- og forbrukertrender, utviklingen i mediemarkedet og hvordan skape synergi mellom sosiale og tradisjonelle medie
  • Evnen til å formidle budskap gjennom tekst, video og andre visuelle virkemidler
  • Gode formuleringsevner og et godt språk – muntlig og skriftlig
  • Erfaring med ulike CMS-systemer, Google Analytics, YouTube, Influencer Marketing og e-Commerce (SEO, CRO etc.).
  • Høyere utdanning innen markedsføring, kommunikasjon, digitale medier og/eller journalistikk

For mer informasjon om stillingen kontakt Camilla Lindemann, +47 995 06 010. 

 


Metro Branding er et strategisk kommunikasjonsbyrå. Basert på innsikt, strategi, kreativitet og teknologi utvikler vi sterke markedsføringskonsepter og digitale kundeopplevelser som gir effekt og bygger omdømme. Vi jobber med noen av Norges sterkeste merkevarer, og tilbyr blant annet strategisk kommunikasjons-rådgivning, konseptutvikling, innholdsmarkedsføring, reklame, utvikling av nettsider, apper, animasjon, tekst, foto og video. Vi har kontorer i Oslo og Sandefjord og er tilsammen 38 ansatte.