Webanalytiker søkes til OBOS

Webanalytiker søkes til OBOS

OBOS vokser. Det gjør våre digitale ambisjoner også! Har du et digitalt hode, med erfaring fra web-analyse eller performance marketing? Vi er på jakt etter en teknisk orientert web-analytiker som liker å grave, analysere og utfordre. Du er opptatt av gode brukeropplevelser og evner å omsette tall til viktig innsikt. I tillegg er du nysgjerrig og liker å sette deg raskt inn i nye verktøy.

OBOS etablerte et nytt forretningsområde for digitale tjenester i 2017 med ansvar for all felles, digital kundekommunikasjon i konsernet, samt ny digital utvikling på tvers av forretningsområdene. Digitale tjenester har i dag 15 ansatte med ansvar for digitalt innhold, utvikling, analyse, markedsføring og merkevare.

Stillingen er nyopprettet og rapporterer til Jorunn Øyna, leder for avdeling digitale tjenester.

  
Arbeidsoppgaver:

  • Jobbe i team med en annen dyktig digital analytiker, hvor du vil ha det tekniske ansvaret for å sette opp målinger på egne løsninger og mot ulike markedsføringsverktøy.
  • Sette tall og data i sammenheng med strategiske mål og jobbe for å optimalisere våre digitale løsninger (web, app m.m.)
  • Utarbeide målestrategier og sette opp konkrete målinger på nye tjenester og løsninger
  • Være en pådriver for videreutvikling av våre kanaler, både teknisk og innholdsmessig
  • Bistå alle deler av organisasjonen med analysekompetanse i forbindelse med utviklingen av nye løsninger og tjenester

Vi tror du:

  • Har relevant utdanning på høyskolenivå, for eksempel innen økonomi, IT, statistikk, matematikk, e-handel eller lignende 
  • Kan vise til dokumenterte resultater fra tidligere analysearbeid som har ført til forbedret kundeopplevelse, økt salg eller bedre konvertering 
  • Har erfaring med A-B-testing, tracking, måling av konvertering og optimalisering av nettsider.
  • Vet hvordan du kan jobbe med tall fra kampanjer, og annonsering i sosiale medier og har erfaring med å samarbeide med mediebyråer i forbindelse med teknisk oppsett
  • Har erfaring med konfigurasjon og bruk av verktøy for analyse, målinger og datavisualisering
  • Liker å sette deg inn i nye teknologier og ikke er redd for å prøve deg frem
  • Har god kjennskap til blant annet Google analytics, Google Tag Manager, Firebase og Hotjar, Tealium, Microsoft Excel og Power BI, Google Optimize, Google Search Ads og Google Video & Display. (God kunnskap om Google tag manager kan veie opp for manglende Tealium-kompetanse)
  • Har noe erfaring med javacript, og gjerne er vant til å samarbeide med utviklere for implementering av script
  • Har forståelse for GDPR og ePrivacy og hvordan det påvirker analyse og markedsføring

Vi tilbyr:

  • En organisasjon med stor samfunnsmessig betydning
  • Spennende arbeidsoppgaver på et område i sterk vekst
  • Mulighet til fag- og selvutvikling
  • Hyggelig og uformelt arbeidsmiljø
  • Arbeidssted sentralt i Oslo i moderne og innbydende lokaler 

For mer informasjon om stillingen kontakt: Hilde Sem i Nye og Kloke Hoder: hilde@nyeogklokehoder.no / +47 45 22 10 39. 


Om OBOS Digitale tjenester "Alle" kjenner OBOS. Vi er medlemseid, har over 430 000 medlemmer og har eksistert siden 1929. Det ligger mye tradisjon og kunnskap om boligbygging i selskapet, men de siste årene har OBOS hatt en rivende utvikling innen en rekke forretningsområder. For å møte forventningene til kundene våre om gode digitale tjenester, og for å henge med den teknologiske utviklingen, etablerte OBOS et eget forretningsområde for digitale tjenester i 2017. Vi er blitt et bra team, men trenger enda flere kloke og kreative hoder som kan bringe OBOS videre i den digitale satsingen. I tillegg til å digitalisere tjenestene våre innen bolig, bank og forsikring, skal vi også utforske spennende forretningsmuligheter på helt nye områder. Tjenesten Nabohjelp er et eksempel på dette.