Er du vår nye kommunikasjons- rådgiver innen ernæring og bærekraft?

Er du vår nye kommunikasjons- rådgiver innen ernæring og bærekraft?


Vil du være med å gjøre Norge sunnere og skape engasjement rundt ernæring, helse og aktivitet? 

Er du kombinasjonen av analytiker, pådriver og tabloid historieforteller, så må du banke på døren til et av Norges mest spennende kommunikasjonsmiljøer. TINE ble i fjor kåret til årets merkevare i sosiale medier og nådde topp fem på omdømme i Norge, men vi har fortsatt mye å lære og er opptatt av faglig utvikling.  
 
Ernæringsarenaen har mange stemmer, men du evner å få forbrukere og andre målgrupper til å lytte. Du evner å se helhet og skaper aktualitet gjennom egen innsikt og kreativitet og har en strategisk tanke bak kanalvalg og virkemiddel. Det betyr at du vet hvordan du med skreddersøm skal få budskapet frem, enten det er i sosiale medier, i en kronikk - eller ved et godt utviklet medieinnsalg.
 
Du har god oversikt og gjerne nettverk i forhold til relevante målgrupper og kanaler.  I TINE vil du jobbe tett med ernæring, helse og bærekraft som verktøy i all type kommunikasjon. Det er derfor en stor fordel om du allerede er godt kjent med ernæring og temaer innen bærekraft– og har et 360 graders blikk for å ta ut budskap og aktualiteter rundt dette.
 
I TINE vil du møte et resultatorientert, kreativt og inkluderende fagmiljø som jobber tverrfaglig med Norges lengste verdikjede for mat fra gård til bord. Vi er opptatt av å spille hverandre gode og setter samarbeid på tvers av fagansvar høyt – som du vil få mye av. Rette kandidat vil få svært gode utviklingsmuligheter.
 
Sentrale arbeidsoppgaver
  • Strategisk og operativ rådgiver med ansvar for kommunikasjon knyttet til ernæring, helse og aktivitet
  • Hovedansvarlig for TINEs årlige ernæringskonferanse
  • Utvikle årlige virksomhetsplaner for kommunikasjon av ernæring i TINE
  • Utvikle PR-planer for TINEs ernæringstiltak og aktivitet i tett samarbeid med relevante virksomhetsområder
  • Videreutvikle TINE's kommunikasjonskonsepter og digitale kommunikasjonstiltak på ernæring
  • Bidra til å knytte sponsorater og ernæring/aktivitet tettere sammen
  • Lede det tverrfaglige arbeidet med mål om å posisjonere TINE som bidragsyter for ernæring, sunnhet og aktivitet og følge opp TINEs arbeid med salt, fett og sukker
  • Utvikle presentasjonsmateriell, medieinnsalg og digitalt innhold
  • Være bidragsyter på TINEs kommunikasjon rundt bærekraft forøvrig
  • Gå pressevaktturnus 

Faglige kvalifikasjoner
  • Universitets- eller høyskoleutdannelse på bachelor- eller masternivå.
  • Fortrinnsvis medie- eller kommunikasjonsfag i fagkretsen, men relevant erfaring kan kompensere for manglende kommunikasjonsfaglige utdannelse
  • Kan produsere enkle mobilbaserte videoproduksjoner for sosiale medier og behersker digitale publiseringsverktøy
  • Behersker det norske språket til fingerspissene 
 
Erfaring
  • 5-10 års erfaring med strategisk rådgivning, posisjoneringsarbeid og historiefortelling i alle kanaler
  • Har fortrinnsvis jobbet med ernæring/bærekraft i et større selskap eller helseorganisasjon/virksomhet
  • Kan dokumentere resultater fra tidligere arbeidsgiver 

Personlige egenskaper
  • Du har både en strategisk og operativ legning
  • Du har solid gjennomføringskraft og evne til å realisere planlagte aktiviteter
  • Du er proaktiv, nysgjerrig, utviklings- og samarbeidsorientert
  • Du er kreativ og idérik - og bidrar gjerne med innspill - også utenfor eget fagfelt
  • Du bidrar aktivt til utviklingen av et godt arbeidsmiljø og kan få andre til å le
  • Du er ikke redd for å bli hørt, men er samtidig en aktiv og åpen lytter som skaper resultater med andre
For nærmere informasjon om stillingen ta kontakt med Håvard Løkke i Nye og Kloke Hoder: håvard@nyeogklokehoder.no

Søknadsfrist: 13. august
TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, TINE Brunost, Biola, YT og TINE Yoghurt. TINE eies av 12 000 melkebønder i samvirke, og vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. TINE er til stede over hele landet med sine meierier, og i tillegg har vi flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, inkludert Diplom-Is og Fjordland. TINE Gruppa har ca. 5500 ansatte og en omsetning på ca. 22 milliarder kroner.