Tine søker Kreativ Leder

Tine søker Kreativ Leder

- sammen skaper vi ekte matopplevelser folk vil ha

Kreativitet kommer i mange former, for TINE handler det om å ruste oss for fremtiden, uten å glemme hvor vi kommer fra. Hvordan kan vi opprettholde vår relevans i en ny tid? Hvilke kreative grep, konsepter og tjenester kan skapes? Og hvordan skal de kommuniseres? Hva må til for at Tine skal oppleves som en merkevare som virkelig skaper gode matopplevelser, der folk er?

Vi søker nå en kreativ leder, som vil være med på å bygge merkevaren TINE gjennom hele kundereisen. En som med kreativ og faglig pondus bygger bro mellom vår forretningsstrategi, våre verdier, vårt samfunnsansvar og våre konsepter. Vi trenger en som kan stake ut en modig retning for merkevaren Tine, en som kan utfordre etablerte sannheter, en som kan få med folk på en ny giv, slik at vi kommuniserer verdifullt, interessant, og ikke minst relevant til en mangfoldig målgruppe.
 
Du er en som elsker å skape. Enten fra egne ideer, eller andres. Enten de "andre" jobber i Tine, eller om de jobber på en skole, på et kontor eller er en 5-åring som bare har en "innmari god idé". Du evner å sette kreativitet i kontekst, har god forståelse av forbrukeradferd og kundeopplevelser, og brenner for å omsette ideer i sterk kommunikasjon. 
 
Derfor tror vi også at du er flink til å få med deg andre, samt få det beste ut av dem i vår felles misjon om å bygge en mer tidsriktig, solid og utfordrende merkevare i Tine. Vi trenger en som er modig og ikke er redd for å feile. Og vi trenger en med nok overskudd til å ta fatt på den krevende oppgaven det er å styre en massiv skute i riktig retning.
 
Kanskje det er deg, eller en du kjenner?
 
Fag/Erfaring
  • Minst 5 års erfaring med merkevareledelse, strategisk rådgiver eller som øverste ansvarlig for merkevarens kommunikasjonsstrategi
  • Sterk faglig interesse for morgendagens veier til effektiv forbrukerdialog
  • Tydelig og synlig bransjerøst med bredt nettverk i faglige miljøer
  • Erfaring med å ta strategiske og operative beslutninger som skaper endringer og dynamikk hos forbruker
  • Estetisk sans og beviselig evne til sterkt kreativt blikk – evne å bygge/se helhetlige visuelle løsninger med sterk kommersiell appell
 
Personlige egenskaper
  • Kommersiell teft, evner å identifisere og utnytte kommersielle muligheter for konsernet
  • En som forstår merkevarebyggingens rolle i forretningsutviklingen
  • Nysgjerrig og utforskende, med et åpent sinn – elsker å lære nytt
  • Er utradisjonell i sin tankegang og forkjemper for endring
  • Snakker med positivitet, naturlig autoritet og overbevisning
  • Fremme læring og deling av læring på tvers av hele TINE
  • Har demonstrert en skapende lederstil, med beviselig evne til å ta lederskap, mobilisere til samhandling og skape effekt gjennom ulike former for prosjektorganisering.
Annet
  • I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt 
  • TINE har besluttet å samlokalisere hovedkontoret med TINE Meieriet på Kalbakken i Oslo. Flytting er planlagt i løpet av 2019
 
Om du har spørsmål til stillingsutlysningen ta kontakt med Håvard Løkke eller Hilde Sem i Nye og Kloke Hoder Håvard - havard@nyeogklokehoder.no/ +47 920 55 306
Hilde – hilde@nyeogklokehoder.no/ + 47 452 21 039
 
Søknadsfrist: Snarest
 
 
TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, TINE Brunost, Biola, YT og TINE Yoghurt. TINE eies av 12 000 melkebønder i samvirke, og vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. TINE er til stede over hele landet med sine meierier, og i tillegg har vi flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, inkludert Diplom-Is og Fjordland. TINE Gruppa har ca. 5500 ansatte og en omsetning på ca. 22 milliarder kroner. Innovasjon & Marked skal være TINEs viktigste vekstmotor og gjennom en forbrukerorientert markedsstrategi skal de begeistre forbruker og kunde med sine merkevarer og løsninger. Konsernområdet er nyopprettet og består av miljøene FoU, Marked og Forretningsutvikling.