Ny kreativ leder

Formtor kom til oss fordi de ville finne en kreativ leder til en nyopprettet stilling. Vi startet arbeidet med å kartlegge bedriftens interne kultur som en forfase i rekrutteringsarbeidet, og forsto at det var nødvendig med en opprydding av roller og struktur for å berede grunnen for en ny medarbeider. Nye og Kloke Hoder samarbeidet med Formtor om å lage et nytt organisasjonskart og nye stillingsinstrukser til alle.

I startfasen av rekrutteringsoppdraget så vi en ny utfordring: hvordan tiltrekke oss attraktive kandidater fra kommunikasjonsbransjen når få har hørt om Formtor fra før? Vi måtte gjøre byrået kjent! Vi engasjerte Trigger, og byrået kom på ideen om å engasjere to interiørstudenter, be kjente folk fra kommunikasjonsbransjen om interiørvalg og å innrede kontoret til kreativ leder. Kampanjen ble dokumentert i sosiale medier, og det ble laget en film av caset i etterkant som ble sendt til aktuelle kandidater.

Metode og oppmerksomhet

Parallelt med at kampanjen foregikk i sosiale medier, jobbet Nye og Kloke Hoder med spredning av stillingsannonse, film, samt headhunting og intervjuer av aktuelle kandidater. Vi opplevde stor oppmerksomhet og en positiv tilbakemelding på kampanjen og filmen. Kandidater syntes de fikk mer informasjon om byrået, stillingen og menneskene som jobber der enn de vanligvis gjør i en stillingsannonse. Samtidig ble Formtornavnet kjent og assosiert med flinke folk i bransjen.

Valg av kandidat

Halvdan Lind Høverstad var tidlig på listen over aktuelle folk til stillingen. Han ble ivrig på jobben og gikk aktivt ut i sosiale medier der han ba folk om å støtte sitt kandidatur. Halvdan passet perfekt til stillingen rent faglig, i tillegg til at det var veldig god kjemi mellom ham og byrået. Halvdan ble ansatt på bakgrunn av sin faglige tyngde som AD fra ulike byråer, personlige egenskaper som entusiasme, pågangsmot, åpenhet og tydelighet.

Hva synes kunden?

Halvdan starter i disse dager, og Formtor er godt fornøyd med sin nye medarbeider.  Vi gleder oss til å følge dem videre.

Media