Litt ferie hver dag 2012

Nye og Kloke Hoder har samarbeidet med MatPrat – Opplysningskontoret for egg og kjøtt siden høsten 2011. MatPrat-byrået i sommerkampanjen 2012 var: Trigger, MediaCom, Keyteq og Bleed.

Med høysesong for grill og spekemat er sommeren en viktig tid for MatPrat. Et mål for sommeren var blant annet å flytte oppfattelsen mange har om at grilling kun er for spesielle anledninger. Nordmenn skal ikke bare grille når det er fest, de kan også grille i hverdagen.

Utfordring

Sammen med MatPrat-ansatte og idesprintere skulle vi utarbeide et konsept for grillsesongen 2012. Vi skulle henvende oss til alle definerte MatPrat-målgrupper, i tillegg til et ytterligere fokus på kvinner. Og vi skulle bevise at grilling kan gjøres enkelt og til enhver anledning.

Aktiviteter

Konseptet «Litt ferie hver dag» ble utviklet med et mål om å hjelpe deg til å få feriefølelsen – hele sommeren igjennom. Alt kan grilles uansett vær – overalt. Vi skapte grilleferie.no, en tjeneste som tok sikte på å gi feriesultne nordmenn muligheten til å ta en liten ferie hver dag, hele sommeren. Den viktigste ingrediensen i kampanjen var syv forskjellige grillferier som kunne bestilles på samme måte som du bestiller en vanlig ferie online. Grillferien ble rett og slett en pause fra hverdagen i form av et deilig grillmåltid. Se Grillferie.no for bl.a. et frieri under en av feriene vi arrangerte. Kampanjen var en suksess og konseptet «Litt ferie hver dag» ble stående som bærende konsept også for 2013.

Vår rolle

Nye og Kloke Hoder var prosess- og prosjektleder med prosjektansvarlig hos MatPrat, og jobben gikk ut på å prosjektere kampanjen på et «overordnet» nivå. Våre leveranser var bl.a. å utarbeide brief sammen med MatPrat, gjennomføre inspirerende idéworkshoper sammen med organisasjonen og idésprintere. Dette for å skape involvering og engasjement. I tillegg til dette besto oppgaven av prosjektstyring; kvalitetssikre sluttleveranser og ivareta budsjett og fremdriftsplaner.

Samarbeidspartnere

  • MatPrat selv var sterke inn i prosjektet, ref. egne medier
  • Trigger var svært sentrale i denne kampanjen: de gjennomførte alle eventer, utarbeidet den bærende ideen og lagde uttaksplan og –tekster i forbindelse med PR-uttak.
  • MediaCom hjalp til med medieplassering og rådgivning
  • Keyteq var teknisk ansvarlig for grillferie.no
  • Bleed lagde grillferie.no-logoen
  • Finn.no: kampanjesamarbeid
  • Spotify: kampanjesamarbeid

Vil du vite mer om caset? Ta kontakt med Linda Refvik.