Konseptutvikling innen mat og musikk

Vi fikk vi i oppdrag å introdusere festivalpublikummet til Mathallens konsept og brede spekter av smaksopplevelser – på festivalområdet i Middelalderparken og i Mathallen på Vulkan.

Intro

Øyafestivalen startet i 1999 og er i dag en av Europas største Musikkfestivaler. Mathallen Oslo gikk i år inn som hovedsamarbeidspartner på mat på festivalen.

Utfordring

Oppgaven handlet om å finne et konsept som var tro mot Mathallens og Øyafestivalens sterke verdier og merkevarer. Å knytte partnerne sammen ved å skape aktiviteter og tilby festivaldeltakerne på Øyafestivalen et variert, heløkologisk og forbedret mattilbud fra tidligere år var også en del prosjektet.

Vår rolle

Ida Faldbakken fungerte som prosjektleder i dette prosjektet. Hun definerte konsept og aktiviteter, etablerte sponsorer og samarbeidspartnere, og var bindeleddet mellom alle involverte parter.

Aktivitetene

I Mathallen ble det arrangerte festivalbrunsj hver dag med mulighet til å vinne festivalpass. På selve Øyafestivalen hadde man et eget telt «Mersmak» som serverte mat fra alle aktørene hos Mathallen. Mellom Mathallen på Vulkan og festivalområdet samarbeid man med WiMP om en gratis festival-shuttle for festivalfolket.

For å få folk til Mathallen Oslo, arrangerte de en festivalbrunsj. Hvis man deltok her og tok bilde av lunsjen sin med hashtaggen #mersmak #mathallen, var man med i trekning av dagspass til festivalen.

Les om prosjektet på Kreativt Forum

Samarbeidspartnere

  • Øyafestivalen
  • Mathallen Oslo
  • WiMP
  • Vulkan
  • Emergence School of Leadership
  • Westerdals
  • Renovasjonsetaten Oslo kommune