Alt starter med MatPrat

Med ambisjonen for fremtidig kommunikasjon klar – MatPrat skaper matfolk – skulle det nå utvikles et overordnet kommunikasjonskonsept. I den forbindelse gikk MatPrat ut i markedet for å finne en ny byråkonsultasjon. Nye og Kloke Hoder ble valgt på grunn forretningsmodellen, som handler om å hente de faglig sterkeste folka i bransjen. Sammen med MatPrat skapte vi MatPrat-byrået og kommunikasjonskonseptet Alt starter med MatPrat.

Utfordring

For å oppnå ambisjonen om at Matprat skaper Matfolk måtte MatPrat kartlegge nye kanaler for kommunikasjon med målgruppene. For å spille en sentral rolle i folks liv ønsket MatPrat å møte målgruppene via kanaler som de selv foretrekker. MatPrat ønsket også å være dialogbasert, noe som ville innebære å gå fra å være en «talerstol» til å bli et «langbord».

Løsning

Valg av løsning ”Alt starter med MatPrat” handlet om å minne MatFolk på hva maten gjør med sosiale situasjoner, om det er bursdagsfest, grillparty eller Champions League. Konseptet skulle representere engasjerende aktiviteter og matglede. Samtidig ville MatPrat gi folk verktøy som er nyttige, inspirerende og lærerike gjennom matprat.no.

Vår rolle

I dette prosjektet var Nye og Kloke Hoder rådgivere, samt prosess-og prosjektledere. Vår første oppgave var å håndplukke folk fra kommunikasjonsbransjen og sette dem sammen til et eget MatPrat-byrå. Videre handlet vår rolle om å utvikle kommunikasjonskonseptet sammen med byrået og MatPrat-organisasjonen.

Samarbeidspartnere

  • Trigger (fortjente medier)
  • Anorak (kreativ)
  • Bleed (visuell)
  • Jimmy Royal (community, digitalt)
  • Fra Eyework Dinamo: Geir Fredriksen (film)

Vil du vite mer om dette prosjektet? Ta kontakt med Linda Refvik.