Markedssjef søkes til Mercedes-Benz Nyttekjøretøy

Markedssjef søkes til Mercedes-Benz Nyttekjøretøy

– Vi hadde vårt beste år noensinne i fjor, men vi har enda høyere ambisjoner i år. Vi skal selge enda flere biler med blant annet nylanseringer i 2017, da trenger vi en smart markedssjef med kunnskap, teft og interesse.

Det sier Pål Bergstad, salgsdirektør i Mercedes-Benz Varebil. Han er godt fornøyd med resultatene forretningsenheten har skapt den siste tiden. Visjonen om å bli Norges beste bilhus er i følge ham en tydelig driver for arbeidet og ikke minst for salget av varebil, lastebil og buss.

– I Bertel O Steen er vi over 2000 medarbeidere som den siste tiden har opplevd mange gode, interne endringer. «Best på» er en viktig driver sammen med verdiene og nøkkeløyeblikkene som er tydelig definert. Dette ser vi nå gode resultater av, sier Bergstad.

Brenner for markedsføring

I Mercedes-Benz Nyttekjøretøy jobber over 40 motiverte medarbeidere, men nå har teamet behov for en markedssjef som kan utfordre arbeidsmetodene internt og eksternt. Markedssjefen skal jobbe tett med kontakten, i selskapets reklame- og mediebyråer, og finne kanaler, budskap og tiltak som treffer en sjåfør som lever av og med bilen sin. Hovedfokus vil ligge på varebil og stillingen er derfor organisert i Varebilavdelingen.

– Vi trenger en markedssjef som har interesse for bil og som brenner for markedsføringsfaget og utviklingen her. Vi har gode kontakter i ulike byråer som hjelper oss med markedsføringen, men vi må ha en person som kan utfordre oss og dem. I tillegg har vi sterke konsepter som «kvalitet i arbeid» og «Trucks you can trust» som skal fornyes, sier Bergstad.

Turtelleren og Oljetrykket

Som medarbeider i Bertel O Steen vil man møte kollegaer som har interesse for bil og hva et nyttekjøretøy betyr for en yrkessjåfør. Medarbeiderundersøkelsene Turtelleren og Oljetrykket beviser økt trivsel og tilfredshet innen alle parametere.

Publisert: 17. mars 2017