Erfaren tjenestedesigner med blikk for fremtidens trafikanter

Erfaren tjenestedesigner med blikk for fremtidens trafikanter

Norges Automobil Forbund (NAF) ble stiftet i 1924 og har siden hjulpet tusenvis av bilister langs veiene i Norge og Europa. I disse dager girer organisasjonen for fremtiden og søker en kreativ og designtenkende kollega til NAFs innovasjons- og utviklingsavdeling.

I toppetasjen i NAFs kontorbygg deler innovasjons- og utviklingsavdelingen kontorer med NAFs digitale avdeling. Sammen jobber de med hva og hvordan den 93 år gamle automobilorganisasjonen skal levere til kunder og medlemmer i årene fremover.
–I dag har NAF 500 000 medlemmer. For å være en relevant organisasjon i fremtiden, må vi både tenke og jobbe radikalt nytt. Gamle modeller for strategi og budsjettering er ikke optimalisert for dagens innovasjonsprosjekter. For å bli bedre på utvikling, flytter vi derfor kapital og ressurser etter prosjektenes behov og suksess, og ikke etter kalenderår og avdelingsvise ønsker. Prosjektene tar sikte på å løse fremtidige trafikanters behov og for å bli bedre på dette, søker vi nå en kollega som kan tjenestedesign og er særlig sterk på tidligfase-utvikling, sier Andreas Brodtkorb, leder for innovasjon og utvikling i NAF.

Litt ildsjel
Den nye kollegaen får i oppgave å definere behov, samle innsikt og utvikle konsepter og trenger å ha med seg en tung verktøykasse innen såkalt ”design thinking”.
–Som vår kreative tjenestedesigner må du ha selvtillit og et tydelig bein i nesa. Du må evne å bryte ned visjoner til noe håndfast som kollegaer internt i organisasjonen kan forstå. Du må være en ildsjel som tør å fronte ideer og som kan stå i prosesser over tid, sier Brodtkorb.

I pose og sekk
Er man typen til å fighte litt for det man tror på er belønningen betydelig, i følge Brodtkorb. En får stor påvirkningskraft for noe som betyr mye for mange mennesker. Den nye kollegaen får stor grad av frihet, i tillegg til å være en del av et svært kompetent fagmiljø innen utvikling og forretningsutvikling.
–Å jobbe i NAF innovasjon og utvikling og NAF digital er som å jobbe i et godt utviklet byrå, men hvor du får muligheten til å følge prosjektene hele veien fra tegnebord til sluttbruker, sier Brodtkorb.

For mer informasjon om stillingen >>

Publisert: 29. september 2017