Innovasjonskraften styrkes i Gyldendal ASA

Innovasjonskraften styrkes i Gyldendal ASA

En ny tjenestedesigner med forretningssans skal ansettes for å bidra til å ta læring, litteratur og handel inn i fremtien.

Alexander Henriksen leder Gyldendal-konsernets nyopprettede innovasjonsavdeling som jobber på tvers av alle virksomhetene i Gyldendal. Med en smittende iver over å jobbe i skjæringspunktet børs og katedral, innovasjon og tradisjon, overbeviser han med sine visjoner om at Gyldendal skal ta læring, litteratur og handel inn i fremtiden. For å få til det må innovasjonsarbeidet internt i konsernet styrkes ytterligere, og derfor ser han nå etter en tjenestedesigner med god forretningssans.
-Vårt nye innovasjonsteam har i oppgave å utforske nye og ukjente forretningsmuligheter. Eksempler på relevante temaer kan være unike apper og digitale plattformer, nye formidlingsformer og utdanningsløsninger for skole og akademia, eller en innovativ måte å nå målgruppen foreldre i bokhandelen, sier Henriksen.

Behersker fag, verktøy og kommunikasjon
Gyldendal ser etter en ny kollega med god erfaring innen tjeneste- og businessdesign som er kjent med relevante verktøy som innsiktskartlegging, scenariobygging og brukerreiser. Designerenforstår både fysiske og digitale verdikjeder, og evner å løse problemer innen alt fra forretningsmodeller, infrastruktur, arbeidsprosesser, produkter og salg.
-Vi gleder oss til å styrke teamet med en kollega som er dyktig på å lete etter behov for så å omsette dette til konkrete løsninger, og som i tillegg er dyktig på å kommunisere på tvers i organisasjonen, sier Henriksen.

 

Tradisjon og innovasjon
Som ny kollega i Gyldendal-konsernet møter man et fagorientert og inspirerende fagmiljø. Gyldendal er en virksomhet med stor samfunnsmessig betydning, og det er viktig for selskapet og kombinere lange tradisjoner som kulturbærer, med en moderne og fleksibel utvikling av forretningen.
– Det er mye lidenskap i lokalene våre, og det er inspirerende å jobbe med folk med interesse for forskjellige temaer innen samfunn, utdanning, litteratur, handelsløsninger og innovasjon. At vi i tillegg deler og diskuterer i Norges beste kantine, midt i sentrum, er selvsagt intet minus, sier Henriksen.

Om Gyldendal
Gyldendal ASA er Norges største bokkonsern med ledende virksomheter i alle delene av verdikjeden; forlag, distribusjon og handel. I 2017 hadde Gyldendal inntekter på over to milliarder kroner. Den digitale veksten er kraftig – en fjerdedel av konsernets omsetning er digital – og flere av forretningsområdene har inntatt ledende digitale posisjoner. Hovedkontoret Gyldendalhuset ligger på Sehesteds plass i Oslo sentrum. Gyldendal ASA er notert på Oslo Børs og er morselskap i Gyldendal-konsernet. Det heleide datterselskapet Gyldendal Norsk Forlag er et av Norges største forlag med ledende posisjoner i allmennbokmarkedet, samt undervisnings- og profesjonsmarkedene. ARK Bokhandel AS er Norges største bokhandelkjede med 143 butikker, den største nett- og e-bokhandel og over én million ARK-venner.

For mer informasjon om stillingen >>

Publisert: 15. oktober 2018