Innovasjonskonsulent til Nye og Kloke Hoder

Innovasjonskonsulent til Nye og Kloke Hoder

Elin Kathrine Saunes (28) er ansatt som konsulent i Nye og Kloke Hoder. Hun skal vie mye av sin tid til Norwegian Fashion Hub som er en ny norsk næringsklynge innen motedesign. Med master i forretningsutvikling og entreprenørskap fra NTNU og spesialisering innen næringsklynger, er Elin særs godt rustet for jobben.

– Vi har sammen med våre oppdragsgivere Abelia, Innovasjon Norge, Forskningsrådet og Siva, store ambisjoner for næringsklyngen Norwegian Fashion Hub. Å løfte norsk motedesign til en internasjonal merkevare er en stor og spennende utfordring, og vi er så fornøyd med å få Elin med på å løfte dette arbeidet, sier Linda Refvik, daglig leder i Nye og Kloke Hoder.

Suksess som gründer

De siste to årene har Elin jobbet som Co-founder og markedsansvarlig i eget selskap, Amok Equipment AS, der hun har fått bred innsikt i kommersialisering og forbrukermarkedet. Produktet innen sport og friluftsliv er nominert til beste nykommer i den internasjonale sportsbransjen Ispo.
– Jeg har stort engasjement for innovasjon og er derfor veldig glad for å kunne være med å utvikle en næringsklynge med designere med så stort engasjement og vilje til å lykkes. For meg er det også veldig motiverende å få en være del av et tverrfaglig miljø i Nye og Kloke Hoder som er opptatt av å utvikle merkevarer internt og eksternt, sier Elin.

Prosjekt- og kommunikasjonserfaring

Elin har tidligere erfaring som prosjektmedarbeider i innovasjonsselskapet Innoco og fungerer som mentor i ungt entreprenørskap. Hun har også hatt verv som kultursjef for den største internasjonale studentfestivalen Isfit, samt at hun har vært pressesjef for kulturfestivalen UKA.

Om Norwegian Fashion Hub

Norwegian Fashion Hub er navnet på næringsklyngen som omfatter motedesignvirksomheter i Osloregionen. Næringsklyngen er tildelt Arena-status, et av Innovasjon Norges klyngeprogrammer. Prosjektet finansieres av moteaktørene selv, samt Innovasjon Norge, Forskningsrådet og Siva. Målsetningene handler om å posisjonere og å sikre bærekraftig vekst innen norsk motebransje. Norwegian Fashion Hub prosjektledes av Nye og Kloke Hoder.

Publisert: 22. januar 2015