– Du må forstå, og elske målgruppa

– Du må forstå, og elske målgruppa

Days Like This starter opp med 18 butikker i løpet av 2016 og søker nå både en salgs- og markedsdirektør og en produkt- og innkjøpsdirektør for å kommersialisere sitt nye konsept. – Vivikes nye satsning Days Like This skal være et tydelig konsept, rettet mot den voksne kvinnen, forteller administrerende direktør, Johan Jakobsson.

Egentid

Jakobsson forteller at det gikk opp et lys for ham da kona skulle handle kjole til et bryllup, og ble frustrert over at hun ikke fant noe som passet og opplevde hele handleturen som svært stressende. Men da hun kom til frisøren fikk hun god behandling; en chai latte, magasiner å lese i og hodebunnsmassasje – hun følte at hun endelig fikk litt egentid.

– Det er dit vi skal med Days Like This, forteller Johan. Kvinner i dag har ikke mye tid til seg selv, og vi skal vise dem takknemmelighet når de velger å bruke denne sammen med oss.

Profesjonalitet og kommersialisering

De to stillingene som nå utlyses kommer til å jobbe tett sammen, og det er flere faktorer som gjelder for begge stillingene. Interesse for å jobbe med målgruppa og forståelse for at mote for kvinner er mer krevende enn ”ung mote” er viktig. Den rette kandidaten må dessuten være strategisk, ha god forretningsforståelse og være kommersielt rettet.

– Vi skal øke profesjonaliteten vår til et høyt nivå, og her er kommersiell tenkning og god struktur nøkkelen. Vi har nok av designere og folk som er gode på form og tekstil, men vi trenger noen som kan holde oss i ørene og tenke business slik at Days Like This går fra å være et godt konsept til å bli god butikk.

Om Days Like This

Vivikes nye satsning, Days Like This, skal være et tydelig konsept rettet mot den voksne bevisste kvinnen. Her handler det om å lytte til kunden, forstå hva de ønsker, at de har andre forventninger enn en 20-åring og et annet krav til kvalitet og passform. Dette kommer til å bli tydelig i det nye konseptet Days Like This.

Om stillingene

Som produkt- og innkjøpsdirektør evner du å kombinere forretning, med god teft og solide analyser. Du vil ha et overordnet ansvar for sortimentsplanleggingen, bidra til gode budsjett- og innkjøpsrutiner samt et godt strategisk planverk. Du har forståelse for design- og produksjonsprosessen, og er vant til å jobbe tett med leverandører.

Som salgs- og markedsdirektør evner du å kombinere kommersiell tenkning med god teft og solid marketingforståelse. Du vil ha et overordnet ansvar for salg- og markedsstrategi og bidra til gode salgsresultater gjennom inngående forståelse av kundereisen. Du er en erfaren digital forretningsutvikler og setter tydelig retning for digitale prosjekter for å nå de overordnede målene.

Publisert: 21. mars 2016