Årets merkevare i sosiale medier søker digital innholdsprodusent

Årets merkevare i sosiale medier søker digital innholdsprodusent

TINE ble nylig kåret til årets merkevare i sosiale medier under Social Media Days. Nå søker kommunikasjonsavdelingen etter en ny digital innholdsprodusent som kan styrke TINE ytterligere i den digitale dialogen med ulike målgrupper.

En av kommunikasjonsrådgiverne i TINE har fått nye muligheter internt, og nå jaktes en dyktig etterfølger som kan styrke innholdsproduksjonen på nett og i sosiale medier.
-Konkurransen om å nå frem til forbrukere og andre målgrupper er allerede veldig tøff, og den vil tilspisses ytterligere fremover. Vi må derfor hele tiden styrke innholdsproduksjonen på nett og sosiale medier for å formidle gode og viktige historier om produkter, bærekraft, ernæring, folkehelse og matproduksjonen, sier Lars Galtung, kommunikasjonsdirektør i TINE.

Har aktualitetsteft
Han ønsker en dyktig fagperson som har jobbet med film, bilder og video og er en kreativ historieforteller. Innholdsprodusenten har gjerne også erfaring fra kommunikasjon og PR-arbeid, men det er ikke det viktigste.
-Vi ønsker en selvgående person som liker å jobbe med aktuelle hendelser i en TINE-kontekst og som har teft for kreative ideer og sammenhenger. Vår nye kollega må kunne respondere raskt på nyheter, trender og temaer som er relevante for målgruppene våre nå, sier Galtung.

Tverrfaglige team
Innholdsprodusenten blir del av et større team bestående av dyktige fagpersoner innen kommunikasjon og bærekraft. Teamet jobber tett med blant annet markedsavdelingen i den tverrfaglige funksjonen – TINE-desken.
-TINE skal være et åpent og transparent selskap som innebærer at vi skal vrenge innsida ut og fortelle om alt vi gjør. Vi skal fenge forbrukeren, som betyr at vi må tørre mer og invitere de inn i TINE. Vi lærer på veien og håper også å lære mer av vår nye medarbeider. Vedkommende er en engasjert innholdsprodusent som vil få mulighet til å eksperimentere og kommunisere med mange forbrukere på vegne av en sterk, norsk merkevare. La oss heller ikke glemme at TINE har 10 prosent av virksomheten utenlands og den skal vi også forsterke på kommunikasjonssiden, sier Galtung.

For mer informasjon om stillingen

Publisert: 14. mars 2018