Amedia søker progressiv produktsjef

Amedia søker progressiv produktsjef

I en bransje med store endringer har Amedia klart å snu en trend. Lesermarkedet øker, og nå søker mediehuset en produktsjef for å levere enda bedre aviser til gamle og nye lesere.

62 lokalaviser fra ulike deler av Norge har samlet sett levert plussresultater den siste tiden. 5 prosent vekst i lesermarkedet er både veldig bra og oppsiktsvekkende, selv på verdensbasis. For å blir ytterligere bedre på å levere gode aviser, søker Amedia nå en progressiv produktsjef.

Viktig utvikling

Den nye produktsjefen vil få ansvaret for å utvikle og videreutvikle en produktportefølje med nye digitale produkter, men også med produkter som kombinerer muligheter digitalt og på papir.  – Denne jobben er veldig spennende for en utviklingsorientert person som har lyst til å skape gode resultater med mange involverte. Riktige produkter, til riktige priser er et mål for hele virksomheten og blir et viktig fokusområde for vår nye kollega, sier Haakon Johansen, direktør forbrukermarkedet i Amedia.

Intellektuelt pågangsmot 

Johansen har høye forventninger til sin nye produktsjef.  Den riktige kandidaten bør ha et intellektuelt pågangsmot, være produktiv, strukturert og like å utvikle og videreutvikle løsninger. – Jeg håper vår nye kollega evner å tenke utenfor boksen, sier Johansen.

Fremoverlent mediebedrift

Den nye kandidaten vil møte et fremoverlent miljø i nye, freshe lokaler i Akersgata. Amedia er i følge Johansen et spennende sted å være om dagen. – Internt er vi hardtarbeidende, og synergiene mellom forretningsutvikling og journalistikk er etter min mening veldig motiverende. Redaksjonelle medarbeidere er utfordrere av natur og i kombinasjon med innsikts- og analysebasert forretningsutvikling, så blir det nye og gode resultater, sier Johansen.

Publisert: 25. august 2016